Yrrolls och Andreas dag

Yrroll har vart duktig idag! skött sig riktigt bra! eller okej, han kunde lyssnat betydligt bättre tillbaka på banan idag. Men är nöjd med honom! Han var skit fin på framhoppningen, lyssnade hela tiden och hoppade runt och fint! Väl inne på banan så kom jag lite stort på ettan vilket gjorde att han braka iväg i en väldans fart eftersom jag inte hade full kontroll, som man måste ha på honom. Resultaten blev att vi kom stort på hinder nummer 2 som var en oxer. Eftersom han hoppade stort på den så rev han bakbommen. Efter det tog det ett bra tag innan jag fick stopp på honom, fick typ göra halt och fatta ny. Sedan hoppade han jätte bra till kombinationen där han stack lite igen och rev oxern ut. Det var inga små pet utan vad klumpiduns riv. Så därför är jag riktigt nöjd med honom. Det blåste rejält på täävlingsplatsen och det kan vara en av anledningarna till att han var så pigg. Men det var vår andra 1.20 för iår så 2 riv tycker jag är rätt bra resultat endå! :)


Imorgon ska vi hoppa en till 1.20. Hade tänkt att rida 1.30 också om han går bra i 1.20. Men så dåligt som han endå lyssnade idag så är siktet på 1.30 låååångt borta ;) haha för en La(120 för storhäst) kan alla ta sig runt. men det är ett stort steg att gå från la till msvb.

Kommentarer
Postat av: Camilla

vad kul att det gick så bra. skönt att höra en realistisk ryttare också som inte vill gå in i en 130 och släppa runt halva banan, blir ju bara ett bakslag senare. Fler borde tänka som du, skynda långsamt! lycka till imorgon!

2009-05-14 @ 22:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0