Min helg :)

kbkbjj

Hästarna har kämpat på bra i helgen! :)

I Fredags så började tävlingshelgen med en LA, en A:0 som jag hatar! ;) Satsade lite mycket och fick ingen bra förhållning till tvåan, så försökta trycka av henne, men de blev så stort så hon stanna och jag höll på att flyga av i farten ;) hahah. Sen så till 4an så lyssna hon inte igen så hoppa nästan rakt in i 4an, pi som aldrig hoppar när hon ligger fel. Men hon var så jääävla övertaggad alltså. Slutade då på 8 fel och jag var riktigt förbannad på mig själv att jag red så uselt! Inte nog med det så hade mina jävla skiiit skydd åkt ner, så pi hoppade med dom nere vid kotan istället för på benen. Och har tjatat på mamma i flera månader. Tyckte så synd om Pi och det fick allt mamma tåla! ;) Som tur var åkte vi och köpte nya på Lördagen :)

Eftersom att tävlingarna dragit ut väldigt mycket på tiden och bosse och mamma började jobba så var jag tvungen att stryka msvb, hon som var precis så som ja ville ha henne! Kanske kunde vart bättre på att lyssna tillbaka, men men. Så var verkligen riktigt arg! Tänkte stryka hela helgen för jag var så sur. Tur man har världens bästa som kommer och räddar helgen, Andreas!:D Jag bestämde mig iaf att rida Lördagen på Yrroll i insjön.

I 1m var han jätte fin, lyssnade väldigt, väldigt bra! Hade ett jämt tempo hela tiden och det blev inga kråksprång! Han lyssnade frammåt om jag ville ha honom frammåt! Nästan Perfekt, visst, kunde ridit fortare, men det är banhoppning och inte fälttävlan. Väldigt konstigt nog så skulle man helt plötsligt rida fälttävlans tempo, stå upp hela banan och kråkhopp var det inga fel på? haha jadu. Brevid banan så var det några som sa: Fan vad fint hon rider, verkligen en stilhoppningsryttare. Slutade på 46 poäng, väldigt bra trodde jag. Men sedan kom det massor som verkligen rider,ja... som slashasar som fick över 50 poäng. max poängen var 70. Alltså fick jag urusla poäng. Och en gammal gubbe( ska inte nämna några namn) Som rider med trasig utrutsning, knashopp, ojämnt och ja folk brukar prata om hans stil och han fick högre poängän mig?Och det roliga är att precis samma domare har dömt ner mig och Pi massor. Folk på russ med stolsits har slagit mig när hon dömt. Har vunnit varenda stilhoppning förutom för henne, och en gång i vansbro. Vad ska man tro? Sen var det många som påpeka att det var en Leksandsdomare som sedan dömde väldigt högt på just leksandsryttarna, men en del red väldigt fint! det gjorde dom, men långt ifrån alla. Jaja, nog deppat om det där ;) Men man blir så sur när man är så nöjd med hästen!

I 110 tänkte jag, visst jag lägger upp tempot, dommar jävel ;) Så ska jag visa att jag vet hur man rider min häst ;) det blev som jag visste, yrrol slår om i bakbenen, allt blir fel och vi får med oss en bom i grunden. Sur jag var ;) Men mest på att jag inte kan fokusera och koncentrera mig på det jag ska..

På Söndagen var vi i Mora igen med Pi. Hon var riktigt fin i msvb, fan vad hon lyssna alltså! Jag var då lite dålig på att få lite mer tryck över en oxer så peta den och sedan peta vi ett räcke som var ur en sväng där man vände upp från långsidan till kortsidan. Så slutade på 8 fel i msvb. Men var 11 hinder och typ 13 språng

Kändes riktigt bra för msva eftersom hon var så positiv och lyssnade, tyvärr var hon lite föör het så kunde inte riktigt följa med i sprången som jag nog hade behövt gjort.Men men, Pi var så jävla fin, och hoppa riktigt bra! Tyvärr släppte jag stödet på tvåan som var en maxad oxer så fick ett stopp där. sedan riktigt fin genom kombinationen och över en till maxad oxer där hon hoppade upp sig så mycket så jag flög i obalans, dumt nog är jag sen tillbaka och får aldrig henne på bakbenen och hinner inte få något stöd, så blir ett fjutt stopp där med. Hoppade det innan vi gick ut och hon var väldigt fin då med:) Så är väldigt nöjd med henne! På den här nivån är det känslan som räknas, och inte resultaten, som man lätt får på hjärnan. Dessutom var det jätte kul att hoppa den höjden! Riktigt laddad för Skogslotten och ridsport ponny cup nu! :D


span.jajahWrapper { font-size:1em; color:#B11196; text-decoration:underline; } a.jajahLink { color:#000000; text-decoration:none; } span.jajahInLink:hover { background-color:#B11196; }

Kommentarer
Postat av: Zandra

va kul att det kändes bra i MSV A!!:D:D Nu jäklar sarah!! Vi är asnära SM nu juu!! :D:D Wii!! Ni äger! :D

2009-05-04 @ 18:41:55
Postat av: Sarah

Ja hon var jätte duktig! :D haha jaa visst ;)

2009-05-04 @ 18:44:42
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/
Postat av: ulrika

tycker verkligen att det var konstigt att du fick så låga poäng! du red ju helt perfekt!

haha han du kallar gammal gubbe känner mamma och hon sa att han inte ens 50 år! men tyckte faktiskt att han red bättre än vanligt men du skulle iaf fått mycket högre poäng än han tycker jag!:)

när jag hörde vad du fick för poäng trodde jag att dom sa 56 och jag tyckte det var lågt för du red ju perfekt. konstig dommare.

2009-05-06 @ 21:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0