Tävling :)

Har ju som sagt tävlat idag i vääärldens värme!

Msvb: Jag hade knappt hunnit värma upp, startade som nummer 3 och hade inte hunnit rida fram så när jag gått banan så började jag trava fram. Alltså blev det väldigt stressigt.. Men min underbara ponny är så duktig och hoppar endå! Tyvärr är ju inte ryttaren lika underbar ;) Red som en riktig skit så på 4e hindret la hon in ett fulstopp, eftersom jag satt och flängred i en lång galopp och koncentrerade mig mer på att klappa henne än att sätta tillbaka i en riktig galopp ;) Sedan hoppa vi resten till sista hindret som jag faktiskt inte riktigt vet varför hon stannade på, om jag ska vara ärlig. Men men det sista jag sa innan ja gick in på banan var, fan vad oförrberedda vi är nu! Kände itne att vi skulle kunna ge allt. Det var surt att ja red så illa. För första gången på åratal var jag sur för att Pi stannat, på de sista hindret alltså. Jag tar ALLTID på mig skiten! JÄMT!  det kändes liksom inte rätt. Jag tyckte någonting var fel men förmodligen var det  hindret som var som en mur under och sen bommar plus att alla funktionärer satt i ett partytält precis brevid eftersom att hon inte visade något,, som tex markera eller vidare.

Efter Msv var det finalen i div 1. Jag startade först och gjorde en skön nolla! som 2 andra till i laget gjorde, en fick ett litet pet. Konstigt nog så vägrade resten av lagen ut sig, förutom Borlänges andra lag som hade en avsittnning och några fel på"varje ryttare. Alltså vann mitt lag (Borlänge lag 2) :D vi vann heeeela skiten med eftersom vi vunnit en annan omgång och kommit tvåa i en ;) Så blev en massa priser. Roligt nog så var pi skit seg när vi skulle rida arvarv men när hon fattat vinkeln och jag sitter där med halvlånga tyglar eftersom hon endå var så seg så behöver ja inte hålla i munnen. Ja vad händer? pi tror hon är på täbygalopp och far iväg i världensfart. Dessutom har jag en massa blommor och skit i händerna + mina långa tyglar.. ja ni kan ju lista ut hur lång tid de tog innan ja fick stopp på min pärla. hahahha. Bilder kommer senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0