Saker kan tolkas på olika sätt

haha var någon soms krev det här:
"öööö fan kul liv du har ! tycker du man ska gå upp i klasserna för fort o riskera att få hästarna att stanna ? då förstör man hästarna! de kanske du också lär dig en dag:="

När man tävlar så måste man nå en viss kvalgräns innan man går upp i klasser ( de högre klasserna) Och har man nått de kvalgränserna anses det att man är redo för nästa höjd. Annars ahde ju inte kvalgränserna funnits, eller hur?  Visst  Man kan nolla massa klasser om man har en häst som är väldigt snäll och hoppar i alla lägen. Men jag tror inte det är så många hästägare som är så dumma satt dom rider höjder dom absolut inte klarar av.  De flesta tränar nog förhoppningsvis ibland på de höjder de tävlar, klarar man de inte på träning är risken väldigt liten att man ska göra de på tävling. Och i de flesta fall finns det även en förståndig tränare och föräldrar tillgänglig?

Tror du inte, lilla människa, att jag var extremt osäker och nervös när jag började hoppa msva? Men jag har förberett mig ganska länge. Jag hade lika gärna kunna suttit kvar och ridit La och vunnit en massa om jag velat. MEN jag vill utvecklas och jag kände vi var redo att gå upp. och de är de jag menar med att man inte ska vara rädd för att gå upp i klasserna. Finns massor med ryttare där ute som sitter och hoppar runt på massa lokala tävlingar och vinner stup i kvarten, Jag menar att man ska ta vara på talangen i ryttaren och hästen. Men absolut inte förstöra den. Jag skrev även i inlägget att jag tycker man ska gå ner i klasserna imellan åt. Det är viktigt som ryttare/hästägare att lära sig kunna "läsa" av hästen, vilket höjd räcker de på? Vart är vi i utvecklingen nu? vart vill vi ta oss egentligen? har hästen kapacitet att hoppa de höjderna jag vill? Om hur många år/veckor/månader vill jag att de ska ta innan jag når mitt mål?

Men att börja hoppa lb istället för Lc är ingen Bid deal.(dvs du "klarar" av lc) Lycka till nu mina tävlingsryttar-läsare ;)

Vill även tillägga att det är sällan man går runt med en nolla i debuten. En del gör de, men många inte. Har Världscup ryttarna förstört sina hästar för att dom river 2 hinder? Nej.. Men det finns en gräns i allting.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vad drygt med en sådan omogen kommentar! Alltid lika irriterande när folk lämnar kommentarer som är i det där stuket. Dock kan det nästan bli lite halvkomiskt ibland, bra underhållning. ;)

2009-06-01 @ 00:03:16
URL: http://www.dressyrbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0