På rymmen..

Idag hände det något fruktansvärt! Jo min älskade hästar hade på något vis haft sönder tråden i hagen och var på rymmen. visst dom var bara max 200 m från gården men det var jävligt läskigt när dom var på vägen.. Vi klarade oss undan med att fiddan fick ett jag unden mulen och pi fick några små sår på bakbenet. Tur att dom är så hemkära och kära i varandra så dom inte sticker var för sig långt ifrån oss.

När jag äntligen fick tag i Fiddan och fick med mig nikita och yrroll så var vi inne i en hagen som är i en annan hage(svårt att förklara) Men då hoppar yrroll över tråden. haha, tur att han inte släppte ner benen som han gör ibland och fastna!

Älsklingarna var helt slut när dom kom in i stallet där dom fick stå resten av dagen. Min älskade Andreas var ute och myste lite med pi och yrroll på eftermiddagen så dom fick äta lite gräs och få friskluft. Tråkigt för dom att stå inne halva dagen, men vi ville inte riskera att dom skulle bli uppjagade igen om dom gick in i en annan hage..

Nej nu ska jag mysa med mitt troll, Andreas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0