Pether Markne

Hemma från Pether Markna träningen nu! Eller rättare sagt igår! Har vart riktigt lärorikt och jag tror verkligen jag vet hur jag ska rida yrren nu :) Han har verkligen gått så jävla fint i helgen! både i markarbetet och på hinder! Det var galoppombytena som inte satt först, men efter några varv så var dom riktigt bra! fan han blir så snygg nu!

Jag kom ju dit i Fredags fast kursen skulle börja på Lördagen så fick sova i beridarnas hus för att slippa sova själv. Sedan gick jag upp klockan 7 för att fodra honom och äta frukost. Efter det gick jag ut på en promenix där han fick äta en massa gräs ( han stod ju i box hela dagarna) Sen mockade jag och borsta av den skiten som i princip var obefintlig. Allt de där tog endå flera timmar för mig och det var lunch, banbygge och sedan anlände legenden Pether. ;) för er som inte vet var han förut itnernationell ryttare i hoppningen med sadlade om till dressyr och har även hunnit rida OS. Sedan att han är Malin baryards tränare behöver jag väl knappast nämna?  I vilket fall som hels så  var han grym att rida för. Han var inte sträng, men absolut ingen mes tränare som säger att det är bra om det inte är BRA liksom. Det första han gjorde med mig var att länga stigläder 3 hål. TRE hål? haha ja rena rama dressyrläderna. Men jäklar vilken skillnad det blev att tygla min polle då. Visst jag korta ett hål när jag hoppa. Men dom där läderna ska jag ha. :)

Den första dagen var det väl lite mer markarbete. Det avsolutades senare med en linje där man hoppa in i diagonalen sedan ett galoppsprång lite snett så stog de en linje på medelinjen.gissa om jag var trött efter dagen! hahah.

Vi hade även lite teori på kvällen där Pether pratade om resurser. Alla har inte resurserna att kunna rida internationellt liksom. Och det är något man måste förstå när man sätter sina mål. Men Louise sa att det är ju tur att man kan hålla på med vår idrott i tiotal år så man har ju några år på sig att bygga en bra ekonomi, för just de målet. jaja, sedan skulle alla säga sina mål. haha ja det lät ungefär såhär "rida bra 1.50." "Stadiga 1.40"" ja det var ju Sm, men nu är vi klara för det" Hahah ja, jag tävlade ju inte riktigt på samma nivå kan man säga ;)endå gjorde yrroll och jag precis samma övningarn på samma höjd(förutom att vi inte var med till höjning på ett räcke, alltså hoppa 1.50) Men jag sa att mitt mål är riktigt bra 1.30. Och den för de mesta negativa Pether sa me det kommer du absolut göra, han hoppa jätte fint idag. Och när jag säger att han inte säger något om de inte är sant, eller hur jag ska förklara. Så menar jag de också! Han säger själv att han är mr negativ och det vet alla omkring honom. :)

Lördagsnatten verkade de länge som om jag skulle få sova ensam i spökhuset, men Carolin kamensky kom till undsättning! jävla skönt det! Är ju världens mest mörkräddaste!

Söndagens träning bestod av banhoppning. LÅNGA banor typ 16 hinder/bana haha. och vi hoppa 2 banor + uppvärmning. Yrroll var skitfin idag med! hoppade bana runt 130 något hinder låg på 1.40 :) Lätt som en plätt var de. De saker som jag ändrat i min ridning under helgen är att jag ska ha 2 tyglar på honom, hela tiden sitta ner med rak rygg så jag får med honom hela tiden ( allltså inte stå upp hela banan som en viss stildommare tyckte, haha)och Hela tiden engagera honom under ritten. Fan är så jävla laddad för nästa tävling nu!!! :D

Nej nus ka ja ut och rida Pi grisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0