Fina hästar

Hästarna går så hemskt fint just nu! Igår red jag igenom Yrroll lite. Endast i trav och skritt, men fan så fin han var! Jätte mjuk &lyhörd. Hoppas jag orkar tävla nästa söndag! Kommer ju hem från strömsholm emd Pi på Lördagen så är ju lite tight, men de får man ta som tävlingsryttare! Iallafall om man vill komma någon vart!

Pi har vart otroligt het idag och igår. Hon har ju inte gått fullt ut nu i två veckor eftersom hon haft en lite "vilo period" då de är ganska mycket och stora tävlingar i juni/juli. Dessutom är de Sm i augusti. sedan kommer hon gå lite lugnare igen. Frågan är bara när jag ska ha tid att tävla storhäst tävlingar. hahah Men men hoppas ja gör en bra nolla i msva på strömsholm(om ja rider msvan) För isf får yrroll gå i rommehed, sedan kanske jag tar en tur till Gagnefs nationella med honom. Dessutom har han en tävling i Älvdalen i slutet av juni, så han kanske kommer gå 3 helger (förhoppningsvis) nu i Juni.

Idag ska jag göra lite galopparbete med Yrren, träna lite förvändgalopp ich galoppombyten på rakt spår :) Pi ska jag fortsätta rida lite "lugnt" vi ska träna halter och ökningar. :) Sedan får vi väl se, man brukar ju stöta på nya "problem" varje dag som man behöver lösa :)

På Lördag fyller jag ju år, och då ska jag och mamma + Andreas åka till Aubiose och shoppa lite. Ska nog köpa nya stövlar och ny kavaj, eller något av de :) Lär väl hitta en del, men kommer ju gå åt lite pengar nu dom här tävlingsmånaderna framöver, så det behövs sparas!!
kyewyj

Kommentarer
Postat av: ..

Grattis i förskott! :)

2009-05-27 @ 14:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0