Fantastik häst, fantastisk helg!

Pi har vart helt underbar hela helgen. Hoppat så sjukt bra! men jag har inte haft turen på min sida ;) Eller inte i Lördags iaf

Lördag
Msvb - Pi hoppar riktigt bra, fina runda språng, är pigg och ja, precis som hon ska vara! Nollar och började omhoppning, men fick avbryta då jag fått ett tidsfel. Max tiden var 47,0 jag fick 47,2. Då märkte vi direkt att vi var på elit tävlingar där Många av Sveriges bästa ponnyryttare var samlade.  Kraven är höga! Tråkigt med tidsfelet men jag var så nöjd med Pi så brydde mig inte. :)

Msva - Pi hoppar riktigt bra,luftiga språng, är på och ja, perfekt som klassen innan. Dock började jag backa henne lite inför en trippel. Eftersom jag inte ville trycka av henne stort på den. Vi tucha bommen och den studsde på hållarna och sedan ner i marken, faaan! ;) Hoppade såklart resten av banan felfritt! Underbara häst. I vår andra msva. Sjukt nöjd med henne. Men man hade ju kunnat önska att man hade lite mer tur ;) bommen kunde gärna fått legat kvar, hahah Eftersom att vi då hade vart klara för SM. Men vi vet nu att vi är etablerade på högsta nivå och jag hoppas inte nollan är allt för långt bort. :)

Söndag
La - Lekande lätt, dubbel nolla. Jag red utanför till hinder nummer ett, hade tänkt ridit innanför, men fick inte för mamma. Hade annars vunnit då ettan vann med 1 sekund. Jag kom 4.a.

Msvb - Lika fin som de andra klasserna, jag red dock inte så fint kan ja tänka mig, benen var som gelé ;) Pi sätter en perfekt nolla och vi är klara för omhoppning. Av 90 ekipage var 23 till omhoppning. = svår bana. Jag startade som nummer 4 och satsade. Fick till riktigt bra svängar. Till näst sista hindret hade jag tappat stigbyglarna och kontrollen var som bortblåst. ett stopp på en bred oxer. Rider ännu sämre till sista hindret som är ett jätte smalt plank, stoppar såklart där med. hahha och är då utesluten, surt om fan! Och jag har nog inte vart så arg på mig själv någon gång! vi åkte hem innan klassen var klar, vilket var jävligt dumt, för min ritt räckte endå till 20.e och sista placering!  så får ju inga priser nu, men men har 10 poäng med mig, segraren får ju 22 så inte så långt efter!

Vad ska man säga om denna häst. Underbar räcker inte! hon är mer än så!!!


Massor med bilder kommer så fort jag fått dom :)

Och tack familjen svensson för att vi fick bo hos er :) <3

Och en eloge till tävlingsarragörerna, riktigt bra tävlingar och allt därtill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0