Tillbaka!

Ååh har inte hunnit blogga sedan i Fredags. Då vi kom hem sent i Lördags + att jag gick ut med några kompisar, heela söndagen har mamma haft datorn och igår har jag bara inte hunnit.

Så nu tog jag tillfället i akt medans mamma är iväg ;) Hon har nämligen en massa examinationer som ska in i veckan, så hon pluggar för fulla muggar.

Jag var ju som sagt och tävlade i Lördags: Dagen gick åt... jaa... .. rent sagt skiiit. Det började med att mina ridbyxor gick sönder precis innan vi skulle lasta. Det var bara in och byta med en gång. Det var en väldans tur att jag tvättat två par dagen innan! ;) Sedan for vi iväg. I Insjön mötte vi upp lillan och ullis för att byta transport och bil. Vi använder deras bil med vår transport, omständigt? ja! Men det är ett måste :) Då pi inte vill åka i deras transport och deras bil är bättre :) När vi var på väg till tävlingen var det lite vingligt. Lillan antog att det var lite luft i något av däcken på bil eller transport, men vi gasade på.

Väl på tävlingsplatsen var det otroligt lerigt och blött. hatar början på våren!! Vi märkte även att det inte var så mycket luft i däcken. Men var inge mer tanke på det. Vi gjorde iordning hästarna och gick banan som man knappt fick gå! Det var sååå jävla stressig tävlingsplats! Allt skulle gå fort och så, men vi fick inte chansen att gå banan riktigt. På framhoppning fick man bara rida i vänster varv, hur idiotiskt är inte det då? Man vill ju ha hästen "klar" i båda sidorna. Inte var det direkt mindre krock risk heller. All energi gick ju åt att tänka vilker håll man skulle rida. nej fy! Hatade den regeln, precis som en hel del till gjorde!

LA:
När det var dags att gå in på banan var det en enda som gått dubbelnolla, resten hade typ 8 fel i grunden m.m. Så jag gick in för att nolla. Vet ni vad jag gör? jo jag river första hindret. Vi som aldrig river! hahah Jaja, jag visste att 4 felarna låg placerade, så det var bara att gasa på för att få bäst tid av dem. Pi tittade på varenda hinder alltså. hahah.Nej fy red skit. Men efter min ritt gick jag in på en tredje placering (av 5) Och det var då tre kvar. En lyckades ta sig till omhoppning på typ 8fel, så jag slutade 4. Med 4 fel i grunden ;) Den är väl bra?

MSV B: ALLT var kaos. Det var fel banskiss som satt uppe. 5 min innan första start! då ändrade dom det!!!!! Man fick 5 min på sig att gå banan! Och det var fel banskiss uppe! Den som startade först skulle ju lära sig banan genom banskissen eftersom man inte fick någon tid att gå banan. Är inte det helt sjukt! Sedan var det noll koll på hon som som stod i collecting ring. Så jag stod så snällt ute och väntade på att få komma in. Jag frågade hur många det var kvar till mig.
- Två stycken! Sa hon

när den som var inne på banan gått imål fick jag startsignal (?) Vafan det skulle ju vara två kvar till mig ju. Så fick galoppera till starten och sätta igång, och kaoset satte ju sina spår. Jag vinglade fram till 4an, pi visste inte om hon skulle gå brevid eller hoppa eftersom jag red som en skit. Så pi stannade, hon kräver ju perfekt ridning. Efter 4an var det en tre kombination med världens oxer i. Vad tror ni jag gör om inte trycker in henne stort i den så hon nästan är inne i oxern som är Bhindret, men hon hoppar eftersom det inte finns någon tid att stanna, så jag styr ut henne innan C hindret då jag inte tycker min ponny ska hoppa efter de förutsättningarna. Så räknades ju som utesluten då.

Massor av folk ville överklaga på stressen som var på plats och den dåliga information hon i collektingen gav, sedan att det är fel banskiss? Ja ni föstår kanske att man blir lite förtvivlad. Det är ju en hel del nerver på en tävlingsplats. Dessutom är de flesta ryttarna som rider ponny under 16 år. Vad är det förförutsättningar man får om man knappt ska hinna gå banan?

Jaja nog om mitt klagande! Förutom allt detta så märkte vi att vi hade PUNKA på bilen!!! Hur kul är den då när man är i Västerås och har 20 mil hem? Typ inte skit kul!
Jag och ullis fick skritta av hästarna ett bra tag eftersom mamma och lillan var tvungna att åka och fixa bilen.

Dagen var ju hemsk som ni förstår!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0