Skitväder!

KDressyrbild på Yrroll

Idag har det verkligen vart skiiit väder! det är nästan storm. Men eftersom jag var så fruktansvärt sugen att rida så tog ja in Yrroll och gav mig ut! Han behöver verkligen gå så det var väl tur att ja hade lusten inne!:P  Dock gick det bara att rida i ca en halvtimme/40-min då snön stod som spön i backen, det gorde liksom ont när det snöade! och jag fick ju dessutom hålla vår lilla hage till godo idag. Då den här mannen inte klarar av att rida ut när han vilat. För han blir totalt okontrollbar på hem ägen då!
  Jag är liksom en sån person som tycker de är roligt när hästarna stegrar och busar. Men när man kommer till yrris, så är det inte ens roligt längre för då leker man bara med döden! ;) haha Han tar liksom inte hänsyn till att det kommer en bil eller att han ramlar ner i ett dike:P Ja något måste helt klart vara fel i herrn´s huvud! Som sagt, det är väl tur att ja älskar min pollar!
Pi får vila idag. Dels går det ju knappt att rida. sedan "tävlade" hon ju igår, var bara en klass ju. Så imorgon åker ja till något av ridhusen och rider igenom dessa hästar riktigt ordentligt. Sedan åker jag och hoppar på Tisdag eller Onsdag. Kanske kan ja filma då så ni får se lite film :) Men men, det återstår att se!

Nu ska Pi och Nikita få komma in i värmen lite. Fiddan och yrris är redan inne.


span.jajahWrapper { font-size:1em; color:#B11196; text-decoration:underline; } a.jajahLink { color:#000000; text-decoration:none; } span.jajahInLink:hover { background-color:#B11196; }

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0