:)

bhh
Förliten?

Jag måste tacka för alla söta kommentarer om att jag rider bra och så, efter att någon kommenterat och inte riktigt tyckt samma sak. ;)

Men ridsport är en sådan gren där det alltid finns något att klaga på. Jag påstår inte för fem öre att jag rider bra eller snyggt, men eftersom jag vart placerad i varenda stilhoppning jag startat så kan den ju faktiskt inte vara skiiiiit ful. Men  jag vet ochså att det finns en hel del att jobba på. OCH ridvästarna gör ju inte stilen bättre, man ser ju ut som en jäkla militär eller någon från insatsstyrkan!

Sedan det med att jag ser stor ut på Pi? Jag vet att jag är på gränsen, men hallå? Jag rider mitt sista år som ponnyryttare och skulle inte sälja min älskade ponny för att jag hade någon decimeter kvar till jag var FÖR lång. Både jag och många andra vet att det finns betydligt längre personer än mig som tävlar ponny. Än så länge stör inte min längd Pi, haha och vikten är ju inte direkt på gräsen den heller. Jag får fortfarande tävla B-ponny i ponnygalopp. Men måste ju även tillägga att det inte hade vart en nackdel att ha vart mindre/kortare :)


Föresten fick jag in ett tips om att hästar som river med frambenen oftast tyder på dålig teknik, och att bakbens rivningar ofta är ryttarmissar.  Men jag förstår inte vad jag gör för fel, för ligger helt rätt och är inte i munnen eller är i obalans över hinderna. Så behöver lite tips på vad jag borde ändra i ridningen, eller är det så att jag behöver träna mer mjölksyra på han, för att han tar "slut" i slutet av banan och börjar få mjölksyra?

Uppskattar att folk som vet vad dom pratar om svarar! och ovettiga kommentarer kan  hålla sig borta!!
-Kritik kan jag ta, både possitiv och negativ. Men skit, det tar ingen

gg
Förstor?
(haha, vi i en blandning mellan trav och galopp skulle jag tro)

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är verkligen inte förstor på Pi! nån som är avundsjuk kanske? ;P



aja, prova att ha mer tryck i galoppen så att du får igång bakbenen och mkt dressyr och klättring så han blir starkare bak och orkar få med bakbenen. har iofs inte sett honom irl, men några tips iaf, river han sådär mkt på träning också?

2009-03-24 @ 21:09:48
URL: http://metrobloggen.se/angelinas
Postat av: Sarah

Nä, förut när han var jätte omusklad och jag precis fått han så rev han typ varenda hinder i 1m klasserna. Så han har ju blivit mycket bättre nu. Det var ju iofs hans första tävling för året. Men vi ska ut och jobba lite mer i backarna,eller så får jag köra en lisen med Grant och sätta tyngder där bak:P

2009-03-24 @ 21:32:18
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Han blir väl kanske lite nonchig bak. Något som förbättrar teknik och styrka är att travhoppa, ganska högt alltså. en stor häst kan man lätt travhoppa uppimot 120 för att just få rätt språngkurva och för att få explusivitet i språnget. Pröva det. jag vet inte hur gammal yrrol är men vuxn hästar är det mycket bra för. men anpassar man övningen så funkar de super på de unga också, det är ju de unga hästarna vi kan förändra tenknik på.. Lycka till!

2009-03-25 @ 09:17:46
Postat av: :)

Alltså, inte för att jag känner dig eller nåt.

Men du är väl inte för stor för din ponny? Herregud, isf är väl typ alla förstora!

2009-03-27 @ 16:23:06
Postat av: Anonym

jag tycker inte du är förstor för din ponny, har inte sett dig irl men ser verkligen inte ut så på bilderna. det är väl någon som försöker släcka ditt för att ens egen ska lysa starkare. du verkar vara jätteduktig

2009-03-27 @ 17:51:25
Postat av: Zandra

Vet hur det känns att få höra att man är för lång :/ Men jag tycker ABSOLUT inte att du är för lång för Pi:) Vi syns på SM! ;D

2009-03-28 @ 10:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0