Yrroll

Har verkligen vart en riktigt varm helg! Nästan så det var en pina att tävla. Men hästmänniskor som vi är så är vi ju idioter och gör allt för att vi ska få något slags bevis av vår träning. I helgen fick jag en stor trisslott! Yrroll har hoppat fantastiskt och verkligen vart jätte fin!.

Helgen började med en 115 på Lördagen. han var jätte fin men rev första i omhoppningen då det blev ett litet missförstånd mellan mig och min hjärna! ;) Mend et höll till sista ryttaren som slog mig så vi slutade 2:a. vilket jag var väldigt nöjd med. Dessutom bröt vi ju trenden med att alltid komma 3:a ;)

Nästa klass var en 1.20 som inte gick helt hundra. Det blev inte så jämnt så vi sluta på 8 fel, två ner.

På söndagen började dagen med en 1.20. Yrroll var helt underbar och hoppade skit fint! Gick dubbelnolla och vann, typ 3 sekunder snabbare än tvåan som för den delen var Elin Hedman på bobbo. Gud vad fina dom blivit!

Eftersom det blev en perfekt runda så startade jag 1.30 som jag egentligen inte ville starta då Pi, som vi tagit med oss bara för att starta msvb fått 8 fel. Eller jag fick 8 fel, men hon var lite fjantig så var sur. Och bitterfitta som jag är så ville ja ju inte starta då och dessutom hade jag inte druckit eller ätit något och gräddet på moset så fanns de ingen cola i kiosken och de gjorde mig rasande! ;) Men det är väl tur att man har en ännu envisare morsa! För hon tvingade mig upp på Yrren och sedan motigt gå banan till 1.30. Men det var väl tur det. För Yrrisen var sååååååååååå jävla fin! vi fick ett litet pet i räcket ut från 3-kombinationen. Vi låg väldigt stort in på första hindret och då tröck ja på som fan till b och eftersom vi då hade sådan fart blev de trångt till C. Vilket gjorde att bommen föll. Men resten av banan var även den klockren! så slutade på 4a fel i vår 1.30 debut!! Och eftersom vi hade snabbaste tiden så vann vi!

Kan ni förstå vad jag är stolt eller? en 2:a placering i 115, en 1:a placering i 1.20 och en till 1:a placering i 1.30!

Det roliga var att Emma Bossel frågade på Lördagen om det här var min nya stjärna. Jag svarade lite tveksam att jag hoppas det. Men har inte vart säker på om han räckt till då vi haft en hel del riv. Kanske är han min nya stjärna endå? Och ligger 1.40 bara bakom hörnet? 1.30 kändes inte ens högt!

dsf

dsv

Lyckliga? Ja mycket!

df
df

df
dsf


Kommentarer
Postat av: Anonym

GRattis grattis till vinsterna o placeringen! :)



Kul föresten att få täcke, behövs ju i kylan som vi har just nu xD

2009-06-28 @ 20:31:56
Postat av: ulrika

grattis!!:D

men vad bra att inte 130 var så högt:) blev lite lugnare inför kumla:D

2009-06-28 @ 21:41:22
Postat av: Zandra

GRATTIIS!!

Ni är så sjukt duktiga!!! :D:D

2009-06-28 @ 22:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0