Tisdag 16 Juni

Jag har fruktansvärt tråkigt här ute i skogen där jag bor. Har tryckt i mig 2 piroger och en panpizza på ca 1 timme nu ;) Märks det att mor min inte är hemma? Nejdå Andreas har lagat riktig mat! vi har ätit kött, tacos, fisk, makaroner och ja allt möjligt, riktigt varierande kost faktiskt! Men det behövs, har ju mockat  24 boxar sedan mamma åkte + ridit två hästar om dagen och allt vad det innebär att sköta stallet. Så nog allt är jag värd lite helfabrikat ;)

Idag tänkte jag att jag skulle ha travat Pi i backen. Så till en början värmde jag upp med lite dressyr men insåg ganska fort att det behövdes mer dressyrarbete än kondtition så det blev 40 min effektiv ridtid. Alltså att jag pressar henne hela tiden och inte tar massor av skrittpauser hela tiden. Det är verkligen något jag avskyr! skritt pauser. Då jag tycker det förstör passet..(när jag rider själv alltså, rider man för tränare hjälper den ju en igen att få till allt rätt) Så fort dom fått pusta lite så får man börja om från början igen. Så blir det jämt för mig! Jag har alldeles för dåligt tålamod för att få börja om 10 gånger under samma ridpass. Så egoistisk som jag är så anpassar jag ridningen efter mig själv! haha nej skämt åsido! Men jag tycker det är bättre att få jobba igenom i kanske 40 min utan pauser istället för en timme med pauser. Och sedan göra samma arbete dagen efter för att se så det sitter. Konditionen byggs även upp sakta och säker då :)

Yrroll tänkte jag skulle få  vila idag, men har så tråkigt och är så ridsugen så kanske blir det lite av en kvällstur på honom. Han hade föresten tydligen haft väldigt roligt i hagen idag då hela hans täcke var trasigt och hängde på magen.. Tok häst!

sdv
Min fina Pideli-pi
Det blir en väldigt jobbig helg då vi ska tävla i borlänge på Lördagen, sedan på kvällen åker vi till timrå och tävlar på Söndagen.. Kul va?;) Njeea, inte att sova i tält iaf! Har för en gångs skull fått relativt bra startnummer. Yrrisen startlista har inte kommit ut än.

IDA KOMMER DU NÅGON GÅNG ELLLLLLLLLLER?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0