Svar på frågor :)

*Hur många ponnyer/hästar har du? :)
Sarah: Vi har 4 hästar hemma på gården. Men de som jag tävlar är en C-ponny och en storhäst. Sedan har vi min gamla B-ponny och mammas häst.

*Vad är din största dröm innom ridningen :)
Sarah: Det är väl helt klart att få rida Os och tillhöra landslaget, Om jag får drömma alltså! Men närmaste drömmen just nu är att ta upp Pi till Sm (Krävs en nolla i msva och vi har fått ett pet som bästa resultat) och med ett bra resultat.

*kan du inte berätta vad du har för utrustning?
sadel/sadlar träns benskydd säkerhetsväs
Sarah:Till att börja med så har jag inga som helst märkes-prylar. Eller okej nu ljög ja, men sådant som sadlar och träns har jag inte råd att köpa i märken utan jag satsar mer på detlajerna och har en billig men bra ”bas” Det är även ett tips till er som också är lite ”fattiga” där ute ;). Mina sadlar (har samma på båda) är globus esperanza och kostar begagnat runt 5-7 000. Båda sadlarna är utprovade till hästarna och jag skulle aldrig kunna tänka mig att bara åka ut och köpa en snygg sadel för att det är den storleken hästen har. Utan alla sadlar är olika byggda, precis som hästarna och då ska ett proffs prova ut dem åt mig. ”stommen” på tränsen är helt utan märken. Dock har jag köpt till lite dyrare och finare pann band och nosgrimmor. Schabraken som jag oftast använder är scapa och GG, men har en miljard till där hemma som är från tex hööks som jag har tävlat med fram till ganska nyligen och jag bryr mig egentligen inte om märket så mycket, utan de är viktigaste att det är helt, rent och matchar de övriga sakerna:P Skydden är inte heller i några speciella märken utan de viktiga är att de uppfyller funktionen som de är till för. Men nog allt är jag ute efter ett par veredus carbon gel och de får inköpas när jag har råd. Till mig själv har ja en JW hjälm, pikeur kavaj, HL väst och grand prix elit ridstövlar. Ridbyxor och skjorta är helt utan märken.

*vad jobbar din mamma med ? eftersom hon försörjer dig med hästarna o allt.
Sarah: Vad hon jobbar med är hemligt då jag inte ska blanda in vad hon gör i bloggen. Men jag kan säga att hon inte sitter i någon chefs position men är heller verkligen inte städtant Och hon jobbar riktigt jävla hårt.. Sliter säkert mer än vad 9/10 delar av mina läsares föräldrar gör. Bara för att få så att allt ska gå runt och för att jag ska kunna få tävla.. Sedan kan man ju vrida och vända på det där med ”försörja dig med hästarna och allt” Mamma står iprincip för alla tränings och tävlingskostnader och att stallet ska gå runt liksom. Men Pi och Yrroll har vi valt att köpa med mina underhållsbidragspengar och varken Yrroll eller Pi kostade några summor utan mina hästar har kostat allt från 25 000 till 50 000 så jag har verkligen inte fått något serverat med en silver sked och har hästar som hoppar och drar upp benen i alla vinklar.. Sedan får jag själv betala den utrustningen jag vill ha. Tex sålde jag min moppe för att kunna köpa en sadel som passade Yr oll. Får inte heller glömma att säga att jag har en mormor och pappa som står bakom en hel del.

*vad är dina slutliga mål med pi nu innan hon ska säljas och hur ser planerna med yrrol ut?
Sarah: Mitt mål är att kvala Pi till SM, ska också försöka rida någon fälttävlan och mina planer med Yrroll är just nu blanka. Alltså har jag inga planer alls. Men förmodligen en rejäl satsning som ska sluta possitivt.

 *Vad tävlar du för klasser?
Sarah: På ponny rider jag Msvb/msva som innebär 110/120 och på storhäst bara 1.20 just nu. 1.30 ligger bakom hörnet men jag vill inte stressa upp med honom på den höjden eftersom jag förhoppningsvis ska ha honom länge men samtidigt så väntar jag bara på en perfekt nolla sedan får han gå upp. Pether Markne tror absolut han kommer etablera sig i 1.30 och Louise Haaga tror att han kommer kunna gå 1.40.

*Hur har du dina hästar uppstallade? Om du har eget hemma hur ser de då ut?
 Sarah: Vi har eget stall på gården med 4 boxar, spolspilta och sadelkammare. Dock används inte spolspiltan eftersom vi inte installerat en varmvatten beredare så just nu är det någon slags täckes och hö förvaring eftersom att trappan till höloftet inte heller är klart. (nybyggt stall)

*vad är det bästa resultat du presterat?
Sarah: resultat mässigt är det väl en 2:a placering i msvb på ponny, men jag är mer nöjd med ett nedslag i msva. Och på häst är det noll fel i 1.20, haha har inte haft en enda placering i 1.20 än (La för storhäst).

Kommentarer
Postat av: :)

"resultat mässigt är det väl en 2:a placering i msvb på ponny, men jag är mer nöjd med ett nedslag i msva."



Fan vad härligt att läsa om en människa som tycker att prestationen är viktigare än rosetter och placeringar!

2009-06-26 @ 17:46:30
Postat av: jacqueline dinewald

Åh du har som jag har, jag är också ett pet från SM. Jätteirriterande.

Min bästa prestation var när jag fick 4fel i msv:A men vann ändå, det var en grym känsla!



Jag har inte heller haft allt severat på ett silverfat, eller min storhäst som vi köpte nyss är en riktigt läromästare men det är för att jag vill börja lätt eftersom hon är min första :)

Men innan så har ingen av mina ponnysar kostat över 30 000, Min grå prickiga charente som jag tävlar msv:a med idag köpte vi för 10 000 med all utrustning.

Sen min första b-ponny som jag hoppade msv:b med köpte vi för 14 000. :)

Ett sånt kap hitta man nog bara en gång i livet.

2009-06-27 @ 10:01:33
URL: http://charente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0