Grattis Louise som blev Sveriges yngsta A-tränare igår!!!

Hahaa hela vägen hem från strömsholm igår, hela natten och hela dagen idag har jag surat över min total flopp på min livstävling! Första dagen hade pi tappat brodden på ena hoven vilket tillsammans med strömsholmsbanan + regn blev livsfarligt. Något min porslinshäst kände av. Det var onödigt att ens försöka ta sig runt då hon blev totalt osäker. Men skulle ju bara ta dagen som en lära känna dag så de sket ja i.

Fredagen började dagen med att Pi skakade på sig och tränset ramlade av((((((((((???????????)))))))))) öööh va? Allt var spänt och så men hon bara skakade av sig det? haha. Vet inte alls hur vi lyckades men som tur var så är hon ju världens snällaste och jag fick tränsa om mitt på vägen. Pi var tooooooooooooooooook fin på framhoppningen. hoppade så jävla bra. Men när vi väl var inne på banan vet jag inte riktigt vad det var. hon stannade på 3an som var en rejäl oxer och sedan en oxer in i en kombination. Vår teori är att jag antingen behöver en rejäl omgång med mental träning eller att Pisen kan ha en låsning som gör att hon inte vill hoppa oxrarna då det blir ett längd hinder + höjden på den här nivån som gör att hon måste sträcka ut. som ni vet så har vi ju ridit på den här nivån ett bra tag och dessutom högre så det är ju inte så att vi gått upp på nivån oförberreda som en viss idiot här verkade tro? haha.

Men något som är väldigt roligt är att ALLA fel (stopp) vi haft under året har vart på oxrar. Det ligger något bakom det. Jag blir osäker så fort vi rider mot en oxer och så fort vi övervunnit en så blir jag så stolt. hahah. Dessutom nu när jag tänker efter så känns det som vi inte hade så mycket tryck i galoppen som vi kanske behövt då strömsholm är en riktigt svår bana att rida på. synd att vi inte har några bra kamera och kan filma med ..

Om någon har bra tips på lite självförtroende övningar är ni vaaaaaaaaaaaarmt välkomna med ideer! Men det är som min pojkvänn sa, det är bara att gräva ner sig och komma tillbaka igen, alla har motgångar. Imorrn ska jag tävla yrroll :) det är skönt att ha två olika typer av hästar så inte det här problemet sätter sig ännu djupare.





Om ni vill veta något roligt så har jag och mamma kört säkert över 10 mil fel i helgen! Och hon som säger att vi inte behöver en GPS?! Och en till sak vi lärt oss, fast som vi egentligen redan visste är att vår transportsmärke-släpen är SKIT ( kan inte nämna namnet). Inget vi rekomenderar och värmlandsvagnarna (som hade exakt samma modell från exakt samma leverantör) har tom slutat sälja släpen nu eftersom det är så dålig kvalite.  Även jätte många återförsäljare har slutat sälja de här transporterna med pga av alla standard fel som är på transporten så som el fel, rost, vattenläckage, bultar som låstnar m.m.

Kommentarer
Postat av: Zandra

Oxrarna var riiktigt läskiga under helgen tkr jag :S Tur för mej att min polle är lite knasig så han hoppar ändå xD Han ju inte se er på banan nån gång men hon såg sjukt fräsch ut på framhoppningen iaf :)

2009-06-07 @ 14:34:48
Postat av: Linda

Har i många år varit å hejat på ponnyer på strömsholms tävlingarna! Gävle ponnyklubb som jag red för när jag var yngre har tagit sig ditt och vunnit många gånger förr i tiden!Nu var de ju ett tag sen sist! å många kan få problem på den banan..inte så lätt riden som många tror! går ju lite upp och ner å ännu värre om de regnar!

2009-06-07 @ 20:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0