Viktigt att gå till grunden.

Pi är verkligen en känslig häst. Och det har ofta vart så att hon haft ett stopp här och där om jag ridit uselt.. Men sedan är det även så att Pi stannat i de lägen där hon egentligen kan hoppa av. I helgen kände jag verkligen av det. Stopp är vardagsmat för mig så hur resultaten blir struntar jag oftast i, utan det är känslan, men nu var det verkligen även en usel känsla. Hon litade inte på mig och hon var tittig och gick inte fram för 5 öre. Pi som alltid blir pigg när hon kommer in på banan. Eftersom att vi inte vet vart problemet sitter så måste man gå till grund med det! Vår plan är först att kolla upp henne så ingenting är fysiskt fel med henne. För hur skulle det inte kännas om man tränar gärnet och pressar hästen och sedan får veta att den lidit! Nej, det är inget alternativ för oss. ÄR allt lugnt ska hon bantas (för hon är lite överviktig), Sedan ska hon får göra annat som att åka till raksträckan och träna galopp. Sedan ska hon även få gå fälttävlan. För en gång tidigare när hon var lite knackig i resultaten så åkte vi och tränade fälttävlan och hon blev som en annan häst då. Och sedan ska vi även åka iväg och få rejäl träning. bla ska vi nog ner till Louise haagas gård så jag får träna ordentligt på bra underlag. :) Sedan hoppas jag innerligt att allt löser sig och att inget är fel med henne. Utomhus SM, ridsport ponny cup och alla andra planer lär jag få skippa.. Hur tråkigt det än känns så går ju hästens bästa före!

Kommentarer
Postat av: emma

Men alltså. det behöver ju inte vara något fel på hästen för att den stannade en gång nu, och känslan var dålig? :S

2009-07-06 @ 21:14:22
Postat av: sarah

Nej, nej. Men hon har stannat en hel del. Tex strömsholm, en msva efter de och nu igen. Och innan ja tar itu med de här i ridningen vill ja ju veta att min häst mår så bra hon kan :)

2009-07-07 @ 10:15:54
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Min ponny har varit likadan, hon brukar vara super pigg och verkligen tända till , men sen i älvdalen blev hon helt förbytt, gick inte fram och vi stannade ut oss i första och 12 fel i andra.. :( Jag har kollat upp henne och inget är fel, jag har gett henne en hopp paus just nu, tycker du att det är lämpligt? Hon går jättebra i dressyren och markarbetet!

2009-07-08 @ 09:49:43
Postat av: sally

Hejhej!



Håller helt med om det du skriver! Jag hade också en jobbig helg i Edsbro och vi kollade upp honom direkt då han egentligen brukar vara väldigt bussig och ärlig. Jusste förresten, jag har ridit galopp och kände faktiskt igen ditt namn också :P Red en b-ponny som heter Filur men hade väl bäst resultat på min c-ponny Wille. Min lillasyrra red a-ponny ganska mycket också (Berry, Mr X). Vilken häst red du på galoppen? Var det Pideli Pi? :)



Sally

2009-07-08 @ 11:13:25
URL: http://ponnyryttarensally.blogg.se/
Postat av: sally

Hejhej!



Håller helt med om det du skriver! Hade också en jobbig helg i Edsbro och vi kollade upp honom direkt. Japp, jag har faktiskt tävlat ponnygalopp med en b-ponny (Filur) och en c-ponny (Wille). Min syrra red även två shettisar, Berry och Mr X. Kan faktiskt lägga upp lite bilder från den tiden :P.



Sally

2009-07-08 @ 11:26:33
URL: http://ponnyryttarensally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0