Pigga Pi och John Hickey

Har precis vart ute och ridit bäbbsen! Ännu en gång har jag lyckas pricka in världens skyfall så är helt genomblöt, visserligen har jag bytt kläder nu. men var genom blöt! Pi var pigg och busig idag med och jag blir alltid lika glad när hon är det. För då vet man att allt är bra! Jag måste nog vara den konstigaste ryttaren för jag tycker det är skit mysigt att vara ute och rida i regnet! Eller gör någon av er det också? Så länge det inte är totalt skyfall som det var idag. Man vill ju kunna se lite, vilket man inte gör när det öser ner.

Haha eftersom att det var jag som släppte ut hästarna imorse går dom just nu ute med vintertäcken;) Jag tyckte det var alldeles för kallt och blött med bara ett regntäcke och dom verkar ju inte precis svettas här utanför fönstret heller.

Hästarna har stått inne nu ett tag eftersom det vart sånt oväder och det sista jag vill är att få en dödad häst. Är så jävla orolig nu efter dom här 7 hästarna som dött pga av ovädret! :( Så fick börja dagen med att skritta Pi i en kvart/20 min så de verkligen kommer igång. Då de är extra stela när de bara står still. Sedan joggade jag henne bara i trav och lite galopp eftersom det stod på schemat efter att massören vart här. :)

Jag undrar hur tusan jag ska hinna med morgondagen. Då jag hade tänkt att åka till ridhuset och rida genom de där övningarna jag hade i bloggen här om dagen på båda hästarna.  Sedan ska jag packa och tvätta Pi innan vi åker ner till Louise haaga där vi bor i helgen. Jag skulle iofs kunna rida övningarna hos henne om jag tar med mig Yrris med. Men får se :)

den 21 Juli ska jag hoppa för John Hickey på hedemoras gräsbana där JDM går. Är det någon som ridit för han? Hur är han isf? hehe blev riktigt lång inlägg nu.

<df
Jag och Pi för ett bra tag sedan.

Kommentarer
Postat av: ina

jo det tar tiiid att få tillbaks pengarna också >< haha egentligen är det ju ett bra system, är jättekul att kunna se vilka som har anmält sig men så fort det krånglar bli jag fly förbannad ;)

2009-07-10 @ 20:01:19
URL: http://iinah.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jag har ridit för John. Jag tycker att han är bra, han är väldigt "enkel" och krånglar aldrig till det i onödan och det tycker jag är bra. Sen skrattar man så man gråter emellan åt för han säger så sjuka grejer ibland men det är en annan sak haha :P

2009-07-14 @ 17:31:55
Postat av: Julia Persson

Hej !!! Har du hoppat SM med din c ponny el har den hoppat SM någon gång med en annan ryttare ? :) <3

2010-03-20 @ 15:09:02
URL: http://www.123minsida.se/juliapersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0