Övningar

Idag när vi åker iväg och tränar ska jag rida två övningar på hästarna. Den första övningen är till för att göra hästen som en gummiboll. Det ska vara 4a bommar med en sockerbit på varannan sida. alltså ska inte bommarna var lodrätta. På den sidan med bommarna ska det vara 5 meter imellan och du ska rida i en kortgalopp något innåtställd och på andra långsidan ska du öka galoppen och ha hästen något utåtställd. När man rider över bommarna är det viktigt att man sitter ner i en lodrätt sits och alltså inte står upp. Syftet är att hästen ska få igång bakbenen och framåtbjudningen.
dsf

I den här övningen ska du lära sig rida i ett snabbt tempo men endå hålla rätt vägar. Jag är en ryttare som alltid vill rida hästarna samlade och därför en övning som jag tror ska passa mig.
Var norgrann med att rida raka linjer före och efter. fokusen ligger på att yttertygeln regler hästen längd på galoppen

edr

nu åskar det så kan inte skriva mer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0