Glöm aldrig att känslan är det viktigt, inte resulaten!

"Louise Haaga är verkligen min favorit tränare. Jag och hästarna utvecklats så himla mycket för varenda gång jag rider för henne. Hon påpekar alltid brister, ingenting är ganska bra, utan det ska vara BRA! Louise är också så himla pedagogisk, villket många tränare inte brukar va.Ja hon är helt enkelt en toppen tränare som jag rekommenderar varmt!"

Det här inlägget hittade jag nu när jag satt och kollade igenom min gamla blogg på hippson.se. Inlägget är dessutom skrivet för ett bra tag sen men jag insåg hur mycket jag saknar och behöver åka och träna för Louise just nu!!! För känns som jag sitter fast lite med båda hästarna, eller visserligen har ju jag och Yrroll klivit ett stort steg i utvecklingen, men det går inte tillräckligt fort. Jag menar inte att jag vill rida 1.40 NU, utan mer att jag vill ha han bättre och stabilare på den nivån vi rider nu. Sedan får jag se vart det tar oss.
Och Pi vet jag knappt hur jag ska rida längre.. Men ska åka och träna båda hästarna för Uffe idag. Så får se vad han har att säga om mig och Pi. Jag hoppas att hon bara har vart lite för fet och inte orkat hoppa ;)

Ska föresten åka och löshoppa henne en dag för att se hur hon löser ett problem själv, tex om hon ligger för stort hur hon gör då. Eftersom att det inte finns någon som kan inverka på henne om hon löshoppas. då kan vi ju även se om bara problemet sitter i mig eller om de även är i henne. för det kan ju faktiskt vara så att jag sitter och tjuvhåller helt omedvetet.

d

Ska försöka prata med Zandra om hon kan fixa fram filmerna på mig och Pi från msvb och msva i skogslotten för då kan ja titta tillbaka dit och få se mig rida med en bra känsla. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0