Lotta schultz

Ni som har koll vet ju att jag var och tränade för Lotta scultz igår. Lotta var med i Os-laget förra året, kanske klicka för några nu?
I vilket fall som helst så checkade vi att hästarna hade alla sidor med, kunde korta/länga sedan hoppade vi även en liten bana, inte så högt kanske 1m/1.10.  Pi är verkligen så himla fin. Lotta sa att hon är klockren på banan, men behöver träna lite mer på sidvärtes övningar, så hon är med på en gång. Hon flyttar bra, men är lite seg i reaktionerna.

Pi var så himla spänd i böran av träningen, sedan började hon slappna av mer och mer, men som vanligt blir hon ju så himla glad när hon ser hinder, så när vi skulle gå på bommar så spände hon nacken och huvudet var i luften igen. hehe, söt hon är. För er som inte vet var pi en galopp-ponny när jag köpte henne, blott 4 år gammal. Så det är jag själv som ridit till henne och lärt henne allt hon kan. Som de flesta kanske vet har det varit en lång väg för mig och pi. Och jag är så stolt att kunna säga att jag själv tagit pi dit hon är idag. Och så fin hon är nu är bara sjukt. Jag hoppar och ber verligen att formen ska hålla i sig hela året så vi kan åka ner till skåne och rida ett bra SM i Augusti.

Nej nu är det dags att gå ut och träna min stjärna, ska även ta ett skrittsväng på Yrroll. Han saknar verkligen att få vara ute och jobba och använda hjärnan, om han nu har någon sådan? ;P

iqge




span.jajahWrapper { font-size:1em; color:#B11196; text-decoration:underline; } a.jajahLink { color:#000000; text-decoration:none; } span.jajahInLink:hover { background-color:#B11196; }

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0