Yrrispyrris pyrroman

Min lilla (stora) älskade nallebjörn! det är vad han är. en riktig liten pärla. så mycket som han lärt mig iår alltså :) han tog mig från 8 fel i 1m till att vara kvalad 1.30 :D och från att hoppa Lb på ponny till placeringar tom Msv b:)
Tror inte jag hade vart här om det inte vore för honom :)

Endå är det alltid han som kommer i andra hand, Pi har ju varit min första häst hela året.
eftersom vi inte har så mycket tid kvar och vi tävlar på högsta nivå har det fått blivit så.
Känner mig så elak mot Yrris för han är jämt så underbar, finns liksom alltid där och är glad och vill gosa. Nää nu vill jag bara ut och pussa honom och ta en mysig höst-ridtur, dock blir de på det vanliga vägarna eftersom älgjackten håller på(?) och han ser ju lite ut som en ;) haha nejdå.

Fakta om Yrrisen!
Född: 1995
mankhöjd: Ca1.70 (1.68 i papper) jag är 162 ;)
utb  nivå: 1.30 hoppning. Ej startad dressyr.. förstår förra ägarna ;) men de ska vi få ordning på!
E; Troll, U; Sandy blue xx UE; Robiboy xx
75% fullbod
meriter: 1.30 hoppning med tidigare ägare.
Tävlad med mig: 1.20, (kvalad 1.30)

Jag har haft min Yrroll i ungefär ett år snart.
Vi var egentligen inte ute efter en stor häst, ingen häst i huvudtaget. Men ägarna  inprincip tvingade mig upp på honom( inkl MAMMA, som vanligt ;)), och det första yrrisen gjorde mig mig var stegra och flyga upp i luften. Och då fastna jag ;)

Han är tyvärr inte så välriden i dressyren, men jag har försökt hela året och det har väl gått frammåt, men finns mycket där för både mig och honom att lära. Jag är ju inte så stor heller så inte det lättaste att sitta tillbaka det trollet.
Men han tänker på mig så mycket och är väldigt lyhörd, så vi lyckas på något sätt endå.

Yrroll har med sina tidigare ägare gått 1.30, resultat från det vet jag ingenting om, för hittar det ingenstans, men han har tydligen vart värsta omhoppningshästen, något som jag märkt, dock får jag ingen kontroll på honom då så jag har ridit väldigt lungt i omhoppningarna.

Nu vet ni lite om min lilla pyrroman jag ska ut och rida på nu :)

här får ni en massa bilder på min lilla björn/älg/häst :D världens bästa också för den delen:DNone

Yrroll 1.20



Yrroll i rättvik

pyrrisen )

bäbiseeen

öajfffdressyr

Kommentarer
Postat av: Linda

va fin han är! go gubben!

2009-01-27 @ 12:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0