Utvärdering av sista dagen för Louise Haaga

Nu kommer jag inte skriva det här för att skryta för folk eller så. Utan det är rent för att jag ska minnas vad hon sa, och att ja själv ska få känna mig lite speciell. För man behöver verkligen få positiv kritik ibland ( om de nu heter så?;) )

Själva träningen började med att fortsätta lite på de linjer som vi höll på med igår, sedan gick vi på kombination och 3-4 till oxer där dom skulle vara raka, Louise höjde även upp en hel del allt eftersom.

När vi hoppat allt ett ex antal gånger så skulle vi hoppa bana. Man fick själv välja höjd.

Pi gick som en klocka, hon hoppade mig ur sadeln flera gånger, och hon bjöd så himla ärligt hela tiden!, fast fick ett stopp på oxern som låg på 1.20 -1.30 nånting, men det var för att jag la handen, ( åter in på min respekt för höjder )..
Förutom att jag började med att hoppa fel bana så gick hon klockrent, vad jag minns idag iaf ;). Banan låg på msv B/msv a nivå, det är 1.10/1.20
Louise sa inget märktvärdigt här, mer än att pi lungt har kapacitet för msv a
Och att jag ska tänka smart när jag väljer klasser så jag hoppar msvb/msva en helg, så kan ja gå ner och hoppa Lb/La någon dag, så vi inte ska fastna i att bara försöka jaga placeringar i de högsta klasserna varje helg.
Eftersom hästarna har en förmåga att tröttna  och bli skadade om dom hela tiden får gå tävling på tävling och hoppa högt jämt.
Men jag hoppar ju inte mer än 2 tävlingar/ månad om det inte är något speciellt. eftersom jag inte är så riik;) sen har jag ju en till häst med :)


Sedan var det Yrrisens tur.
Han verkade rätt trött efter gårdagen, då det hade vart ett väldigt jobbigt pass för honom.
Det var inprincip samma övningar på han med såklart.
Men fyfaaaan vad pyrrisen hoppa, och vad han jämt ställer upp på mig den prinsen :') blir helt tårögd!
Vi fick hoppa runt 1.40 på den oxern som var efter kombination. Och jag var så typ chockad eller något att vi klarat det att jag skakade i hela kroppen efter. Har ju bara hoppat typ 1.30 med honom innan. hahhaha( eftersom som sagt att jag har respekt för höjden)
Vi fick komma på det några gånger, och en gång så tappade vi sammarbetet så vi krachade lite halvt :( tycker så synd om honom, men var inget mer med det, han var helt ren efter och vi hoppade om det.
Sedan var det dags att hoppa bana, Jag och Klara hoppade lite högre, så hinderna låg på allt från 1.20 till 1.40.
Han gick jätte bra min lilla pyrris till vi kom till sista hindret som var den höga oxern, det var där vår lilla krach kom.. Men som sagt, vi tog den linjen en gång till och då gick de bra.

Efter träningen så fick jag prata lite ensam med Louise, så jag kunde få höra var hon verkligen tyckte om saker och ting kring mina hästar.
jag började med att fråga om pi, och hon sa att hon hade enorma förutsättningar för msv a.

Så sa hon att yrris var en så jäkla fin häst, och får jag bättre ordning på han på marken som kommer han gå svår klass snart! :D:D
Sen sa hon också att jag var en riktig talang som kommer gå långt (A) :'):D:D
Vi bestämde också att jag skulle komma ner till henne någon dag i veckan när jag har lov-dag eller liknande så skulle hon hjälpa mig rida yrris på marken så skulle vi träna hästarna lite, sedan sover jag över hos henne, så rider vi andra dagen med.
Sedan pratade vi också lite om jag skulle bli hennes ordniarie elev. Men vi vill vänta lite tills vintern är över eftersom vi inte vill köra så mycket transport i halkan :)

Nä nu kommer jag inte på så mycket mer att skriva om träningen, utan ni får bilder inom kort, tror emmas pojkvänn fick lite kort,sen har ja även lita halvt misslyckande på kameran.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh så kul!! Nu är så duktiga!

Jag vill också åka ner och träna, speciellt nu när Ebba ska få bebis....

Fast Ratima kommer ju aldrig gå svår klass, men man måste väl ha en tränare för det, haha! ;D

2008-11-17 @ 19:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0