Lotta Schultz och Louise Haaga tycker dom har utvecklats.

Har vart dålig uppdatering nu över helgen.
Det beror på att jag är på träningsläger för Louise Haaga.

hemska avramlingen Hennes hemska avramling..


Igår hade vi en övning i 1½ timme med öppnor och slutor över hinder, för att verkligen få hästen igenom. (Vilket ungefär 9 av 10 hästar verkligen är) Jobbigt att höra men ack så sant. Detta innebär även dressyrryttare på lägre nivå, alltså inga brink, hehe.
Mina hästar gick förvånansvärt bra. Och var en perfekt övning för båda hästarna, eftersom jag verkligen jobbar med att få Yrroll igenom, och pi behöver få en bättre galopp.
Pi hade det dock svårare att få till en öppna i rund form, (syftet var att få dom som ett hjul), Medan yrris kunnde göra öppna och skänkelvikning i galopp, vilket förvånad mig extremt, Men det där med runt form var inte helt enkelt. haha.

Men hon tyckte mina hästar hade utvecklats bra under året vilket också Lotta Schultz tyckte. Så måste nog stämma.

Det var även roligt folk med på träningen. Unghästar som Emma Danielsson häst ( som dock inte är någon bäbis längre)
Men hon har ju haft föl så! Tyckte hon var så duktig och söt, och Emma, du rider skit bra!:)

Sen fanns de ju dom som satt och slät en HEL DEL i sina unghästar, vilket gör mig förbannad. Visst jag har förmågan att inte kunna hålla min ilska i kontroll alla gånger. och gör en hastig halt för att få dem att lyssna på mig, Men när man rycker tag i dom gång på gång istället för att mjukt fortsätta jobba vidare. Där konsten tar slut tar våldet vid!
Ja,ja, inte min häst som blir förstörd endå..

Nog om det, Jag ska strax ut i stalle för att fixa iordning hästarna för dag 2. Vi ska ha lite mer hoppning idag. Hoppas det går bra :)
Kanske får mamma att ta bilder med, men det brukar ju inte bli så bra ;)


Kommentarer
Postat av: Emma D

Åååh, jag blir alldeles darrig och rörd, så gulligt skrivet! Det värmer!



Förresten kommer Victor med idag, så om vi har tur blir det lite bilder tagna, kan be honom fokusera lite på den grå springaren också :)



PS: Sarah Gurstafsson är en völdigt mjuk och trevlig ryttare på alla vis ;)

2008-11-16 @ 12:37:18
Postat av: Sarah

hihi, bara sanningen :)

Åååh, ja vad kul det skulle vara :D älskar kort.

Söt du är då!;)

2008-11-16 @ 12:40:55
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0