Klubbmästerskap "Denna jäkla omhoppnings-sarah"

Idag var det KM för insjöns ridklubb.:)
Dagen började ju inte direkt bra för mig.

Jag är alltid skit nervös på mornarna, Så sitter jag och ska försöka äta för jag är skiit hungrig, och verkligen ingenting går i!
Till slut fick jag iaf i mig 2 mackor, välbehövliga!!

Sedan när hästarna är färdig lastade och vi klara att åka, så börjas de härjas som tusan i transporten, då var det pi som försökte lägga sig ner!!:S Så det var bara att lasta ut hästarna och lasta om dom fast på andra sidan. Som tur var gick mina bäbisar in på en gång!:) ( pi vill stå på vänster sida i transporten har hon fått för sig)
Dock satt jag och mamma på helspänn hela vägen till Rättvik ( där klubben hyrt körhallen för tävling ). Jag var nära på att börja storböla flera gånger. Jag ville ju verkligen inte se min älskade pi vara så panikslagen som hon var i Enköping!:(

Men det gick bra och båda stod upp hela vägen dit. :)

Så var vi framme....
Jag startade först med Pi så jag skulle hinna byta till Yrroll sedan.
Pideli-pi-Grisen var på helspänn och var helt galen, hon gick med huvudet i luften mest hela tiden! men vi gick dubbel-nolla, likaså, Lina, Johan och Ullis(den värsta konkurenten) ;).
Jag var ju ut först och red en snaaabbbb nollad runda. ;) Lina fick 8 fel och johan och energi gick omkull. VAR RIKTIGT HEMSKT!:S
Men det skrämde nog upp Ulis lite;) hahha, iaf så gick Ullis precis som väntat dubellnolla!
Jag trodde för ett tag att hon kunde slagit mig. Men det visade sig att jag vann med 2 sek!!:D:D:D så vi VAANNN ;)

Sedan var det dags för Yrris-pyrris-pyrroman-pure ;) han gick nolla han med, sedan gick han nolla i omhoppningen, så vi vann här med:D
Dock var jag inte alls nöjd med rundan, för vi hade inte något direkt bra sammarbete, men nollade ju, soo whaat??? ;)

På hemvägen fastnade vi dock i vår backe, eller menar vi kom inte upp för den, så hästarna fick lastas ut i nerförsbacke en bit hemmifrån och gå hem, hahah:P
Men vi letar nu efter en hästlastbil istället, för det känns säkrare, så någon som har några tips? :D

FÅR INTE glömma att säga att jag fick filmen av Asplunds från när vi var i Orsa och vann båda klasserna, och i Enköping där jag kom 5a i Msv b:D haha Föresten, Lillan var ju huur söt som helst när hon ba:
" Jeanette, Sarah är till omhoppning, hon har nollat!!!" sen"Jääävlar" åt vår omhoppningssväng:P hahah

Kommer lite bilder senare, dock misslyckade;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattulerar sarahpara ;) Inte så förvånande va? :P iaf, grattis igen och det var välförtjänt! Du är ju trotsallt vår bästa hoppryttare för tillfället! :D

2008-11-22 @ 13:37:43
Postat av: Zandra

Grattiis:D<3

2008-11-22 @ 13:51:48
Postat av: Sarah

Man tackar!

haha ja, men Ullis och nickan rider ju på samma nivå:P eller Ullis iaf, hon har ju ridit bättre än mig heela året typ:P

2008-11-22 @ 13:56:12
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tycker att du är stabilare på din nivå jämfört med henne, men det är vad jag tycker :) Nikkan rider ju ett par klasser under nästan :P förresten, hur gick det för henne?=)

2008-11-22 @ 17:24:23
Postat av: Sarah

Haha, jag har en dubbel nolla och 4 fyra felare, sen utesluten, och hon är typ 3 fyrafelera, bara nella som är slarvig. men hon hoppar ju lb/La och.

Hom fick ett pet :)

2008-11-22 @ 18:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0