tävlingskarantän och sporrar

Något speciellt Louise Haaga poängterade på hennes kurs för två helger sen var att hästar blir inte "bedövande" om man rider med sprrar hela tiden. det är tvärt om. Dom lär sig att ta skänkeln mycket bättre.

Så nu rider jag jämt med sporrar. nästan iallafall;)

P.g.a att min tävlingsponny har blivit biten(ganska mycket) så fick hon spruta och medecin för att förhindra eventuella infektioner. och såren har läkt hur bra som helst!!:) dock får jag fortfarande inte tävla. vilket är mycket tråkigt.

I helgen som var missade jag Gustav Wasa ryttarespelen i Mora. Där det var tänkt att jag skulle ha kvalat klart msv.. men ej blev det så då hon har tävlingskarantän för sprutan.. så just nu ligger jag efter ca en månad i tävlingsplaneringen. Men det är sånt man får ta. Med ridsporten kan man aldrig ta något förgivet. Antingen har du själv en dålig dag så hästen blir spänd och nervös. eller så har hästen en dålig dag och inte vill samma sak som du alls. eller så kan den vara sjuk eller någt mer utrustningen som inte stämmer.
Det är viktigt att allt är propert (eller hur det stavas) för att inte på någt sätt kunna skada hästen.

Det är sånt som icke ridsportsutövare fattar. Men det är bara dem som går miste om dessa underbara djur.

I helgen är den omg 2 i div 1. Pi har frtfarande tävlingskarantän. enda tills onsdag...:(
Men ialla fall har jag fått låna ponnyn Miranda. hon står på Leksands ridklubb ( privat ägd ) och är verkligen skit cool.
Får se hur det går på Söndag då Miranda har en förmåga att vara lite halv busig sådär. haha eller jätte busig!. Hon är också ganska svår (tyckte jag) då hon har ett hett temprament när hon e på hoppbanan. Och det är också väldigt svårt att få in en jämn och bra galopp. Men men får se hur det går då:)

Önska mig lycka till. Puss Sarah :)

Kommentarer
Postat av: Thess

Hoppas allt har gått bra på tävlingarna! Kul att hitta en hästblogg, finns inte så många sånna :)

2008-05-11 @ 12:46:24
URL: http://pitbullqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0